Wrocław: szkolenie z wywiadu kompetencyjnego

Nasz wrocławski oddział zaprasza na szkolenie otwarte: Wywiad kompetencyjny w procesie rekrutacji, które odbędzie się 31 marca i 1 kwietnia. Zapraszamy!

SZKOLENIE OTWARTE: WYWIAD KOMPETENCYJNY W PROCESIE REKRUTACJI KONTAKT: Anna Duda,anna.duda@bigram.plTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.tel.: 605550172; 71/3437115 Dla kogo: nasze warsztaty skierowane są do osób, które przeprowadzają pogłębione wywiady w ramach rozmów kwalifikacyjnych i chcą poszerzyć swoją wiedzę oraz rozwinąć praktyczne umiejętności w zakresie przeprowadzania wywiadu behawioralnego. Cel warsztatów: Nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w obszarze definiowania kompetencji i formułowania pytań o kompetencje Rozwój umiejętności praktycznych przeprowadzania wywiadu kompetencyjnego (zadawanie pytań, weryfikacja kompetencji) Przekazanie użytecznych narzędzi wspierających proces rekrutacji Wprowadzenie rzetelnego standardu rekrutacji CZAS: 2 dni (dzień pierwszy: 9.00 – 17.00, dzień drugi: 9.00 – 17.00) ILOŚĆ OSÓB W GRUPIE: do 10 Uczestników Miejsce: ul. Św. Antoniego 2-4 (POKOYHOF) Cena: 1350 PLN + VAT Termin: 31.03. – 01.04.2014 METODOLOGIA: Szkolenie prowadzone z zastosowaniem metod wykładowych oraz interaktywnych (wykład, dyskusja, ćwiczenia indywidualne i grupowe, symulacje). Wykorzystanie kamery video podczas ćwiczeń (w zależności od gotowości uczestników do udziału w tego rodzaju ćwiczeniach zaproponujemy ćwiczenia z kamerą indywidualne lub grupowe) Do szkolenia zaangażujemy konsultantów/aktorów wcielających się w rolę aplikujących kandydatów Zbudowane zostaną zestawy pytań do poszczególnych kompetencji jako baza do pracy Szkolenie poprowadzi 2 trenerów, doświadczonych rekruterów BIGRAM S.A. MATERIAŁY: Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w celu ugruntowania posiadanej wiedzy W cenie szkolenia: Przerwy kawowe, lunch, materiały szkoleniowe

Program warsztatów

Dzień pierwszy

9.00-9.15 Wstęp

  • Przedstawienie się trenerów i uczestników
  • Poznanie oczekiwań i doświadczeń uczestników
  • Przedstawienie planu szkolenia
9.15 – 11.00 WIZERUNEK FIRMY $1·         Rola rekrutera w procesie budowy wizerunku firmy $1·         Jak szukać najlepszych pracowników – skanowanie rynku pracy PROCEDURA REKRUTACYJNA

  • Długość i elementy procesu
DIAGNOZOWANIE POTRZEB REKRUTAYJNCH

  • Błędy w formułowaniu oczekiwań

ROZMOWA KWALIFIKACYJNA $1·         Wywiad zawodowy – służący zweryfikowaniu „twardych” danych zawartych w cv, $1·         Wywiad kompetencyjny – ukierunkowany na poszukiwanie u kandydata konkretnych kompetencji $1·         Fazy rozmowy kwalifikacyjnej, treść i struktura

11.00-11.15 Przerwa kawowa
11.15-12.30 WYWIAD KOMPETENCYJNY

  • Czym jest kompetencja
  • Klasyfikacja kompetencji
  • Definicja kompetencji na przykładzie – wskaźniki behawioralne
  • Co to jest wywiad behawioralny i jego zastosowanie
  • Jak pytać o kompetencje

– model STAR, sekwencja pytań behawioralnych „kontekst-działanie-rezultat” – zasady zadawania pytań   Ćwiczenia – pytania dyskryminujące (kodeks pracy, ustawa o ochronie danych osobowych) Film – błędy rekrutera

12.30-13.30 Przerwa na Lunch
13.30-15.00 WYWIAD KOMPETENCYJNY cd.

  • Budowanie pytań o kompetencje Ćwiczenie

– zdefiniowanie kompetencji (zachowań) – ułożenie pytań

15.00-15.15 Przerwa kawowa
15.15-17.00 Film – wywiad kompetencyjny Wywiad kompetencyjny  – odgrywanie ról – ćwiczenia Uczestnicy szkolenia odgrywają elementy wywiadu rekrutacyjnego, nagrywane na kamerze. W rolę kandydatów wcielają się pracownicy BIGRAM.

Dzień drugi

9.00-10.30 Wywiad kompetencyjny – analiza nagranych poprzedniego dnia scenek pod względem: – zadanych pytań – weryfikacji kompetencji
10.30-10.45 Przerwa kawowa
11.45-12.30 Analiza scenek – cd. Wywiad kompetencyjny – ćwiczenia  – po analizie nagranych poprzedniego dnia scenek i uwzględnieniu uwag, uczestniczy odgrywają ponownie scenki z wywiadu kompetencyjnego
12.30 -13.30 Lunch
13.30 – 15.00 Wywiad kompetencyjny – ćwiczenia
15.00-15.15 Przerwa kawowa
15.15-17.00 SPRAWDZENIE REFERENCJI

  • Kwestionariusz referencyjny

ZAKOŃCZENIE PROCESU

  • Podjęcie decyzji o zatrudnieniu
  • Feedback dla kandydata – zasady

JAK UNIKNĄĆ BŁĘDÓW W PROCESIE REKRUTACJI

  • Rozpoznanie motywacji
  • Najczęstsze błędy popełniane przez rekrutującego

– błędy w procesie,  błędy w ocenie

  • Sygnały ostrzegawcze
  • Skutki złej rekrutacji

PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA

Katarzyna Borowczyk, Starszy Konsultant/ Menedżer Zespołu Posiada doświadczenie między innymi jako autor programów szkoleniowych z zakresu rekrutacji i selekcji, wywiadu kompetencyjnego, współautor programów szkoleniowych z zakresu Employer Brandingu. Prowadzi szkolenia z zakresu rekrutacji i selekcji, wywiadu kompetencyjnego, szkoleń z aktywnego poszukiwania pracy i autoprezentacji, Employer Brandingu . Wieloletnie doświadczenie w rekrutacjach na stanowiska menadżerskie – wyższy i średni poziom zarządzania oraz specjalistyczne (branże: FMCG, finanse-bankowość, konsultingowa, reklamowa), oraz w realizacji projektów: oceny kompetencji metodą wywiadu behawioralnego, outplacement indywidualny i grupowy. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Instytutu Socjologii, specjalizacja – socjologia pracy . Anna Duda, Starszy Konsultant / Dyrektor Regionu Zachód Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi, w szczególności w zakresie rekrutacji, diagnozy i audytu kompetencji oraz outplacementu indywidualnego i grupowego. Realizowała projekty obejmujące stanowiska specjalistyczne oraz kadrę menedżerską średniego i wysokiego szczebla. Prowadzi szkolenia z zakresu rekrutacji i selekcji, wywiadu kompetencyjnego, aktywnego poszukiwania pracy i autoprezentacji. Absolwentka Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, specjalizacja – psychologia pracy i organizacji.

 

Scroll to Top