Informacje prasowe

  • Pokolenie 50+ w pracy – prawda i stereotypy.

    Czy polski rynek pracy jest gotowy na wykorzystanie potencjału silversów? Jaka jest obecnie sytuacja zawodowa pokolenia 50+? Czy mamy do czynienia z dyskryminacją ze względu na wiek? Na te i więcej pytań odpowiada raport „Pokolenie 50+ w pracy – prawda i stereotypy” opracowany przez Essilor Polonia i BIGRAM.

    Ideą przyświecającą stworzeniu raportu „Pokolenie 50+ w pracy – prawda i stereotypy” jest zainicjowanie w przestrzeni biznesowej międzypokoleniowego dialogu oraz uczulenie osób zarządzających firmami i HR-owców na potrzeby i aspiracje zawodowe pokolenia silversów. 

    Badanie, na zlecenie BIGRAM i Essilor Polonia, przeprowadziła firma badawcza Cube Research.


  • Raport Motywacja managerów 2020

    Nasza piątkowa debata, której tematem przewodnim była publikacja raportu zleconego przez BIGRAM we współpracy z BUDIMEX Motywacja Managerów 2020 – najnowsze trendy jest szeroko relacjonowana w mediach. Zapraszamy do ciekawej lektury, artykuły na ten temat można znaleźć m in. w Rzeczpospolita oraz Puls Biznesu.

    Raport, na zlecenie BIGRAM i BUDIMEX, Motywacja Maangerów 2020


  • 9 godzin, 8 drużyn, 350 gości, w tym prawie 130 jurorów z biznesu – za nami finał polskiego konkursu Enactus – Enactus Poland National Competition 2019!

    3 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się kolejna edycja konkursu Enactus Poland. Enactus jest to największa globalna organizacja studencka zrzeszająca aktywnych studentów z 14 uczelni z całej Polski. Studenci budują zespoły, których zadaniem jest stworzenie CSR-owych (odpowiedzialnych społecznie) projektów, docelowo mających przekształcić się w start-upy.

    Rolą firmy doradztwa personalnego BIGRAM jest umożliwienie spotkania studentów z przedstawicielami wiodących firm, będących partnerami Enactus. Podczas takich spotkań liderzy biznesu dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami oraz, wraz ze studentami, wspólnie pracują nad wymyślonym projektem. Jak zauważa Sonia Zakrzewska z BIGRAM, Country Leader Enactus Poland, nie ma w Polsce drugiego takiego wydarzenia, łączącego biznes ze studentami: “Finał konkursu Enactus jest częścią światowego wydarzenia, w którym biorą udział przedstawiciele z blisko 40 państw. 72 tysiące studentów walczy o tytuł championa – najlepszego z najlepszych. Stawka jest wysoka, bowiem wygrana otwiera furtkę do kariery w najbardziej znanych, prestiżowych organizacjach z całego świata”. 

    Raz w roku, w trakcie trwania konkursu Enactus, studenci mają okazję zaprezentować wyniki swojej, bardzo często, całorocznej pracy, przed wyselekcjonowanym jury, w skład którego wchodzą prezesi, dyrektorzy i menedżerowie znanych przedsiębiorstw. Jest to jedyne w swoim rodzaju spotkanie, na tak wielką skalę, które daje studentom możliwość rozpoczęcia przygody z biznesem, oraz wymiany wiedzy i doświadczeń z firmami będącymi liderami w swojej branży.

    W tym roku swoje prezentacje przedstawiło 8 drużyn z uczelni wyższych, do finału przeszły trzy: przedstawiciele Szkoły Głównej Handlowej z Warszawy, Uniwersytetu Ekonomicznego z Poznania oraz Uniwersytetu Ekonomicznego z Wrocławia. Przedstawiciele SGH zaprezentowali dwa projekty, zajmując trzecie miejsce na podium: Peelters oraz Bed&Pet Warsaw. Pierwszy projekt zakłada powstanie ekologicznego filtra do wody, będącego biodegradowalnym. Bed&Pet z kolei odpowiada na problem marnowania odpadów tekstylnych w Polsce, oferując legowiska dla psów i kotów, uszyte wyłącznie z materiałów, które nie zostały niezużyte w procesie produkcyjnym odzieży.

    Studenci z Wrocławia zajęli drugie miejsce, prezentując platformę łącząca pszczelarzy z rolnikami – Let me Bee. Celem platformy jest pomoc rolnikom w rozwoju swoich działalności. Dodatkowo, studenci chcą zachęcać pszczelarzy do zakładania pasiek, co przełoży się na coraz większą liczbę pszczół.

    Zwycięski zespół – studentów z Uniwersytetu Ekonomicznego z Poznania – przedstawił WaterFilter, czyli innowacyjny filtr do wody. Ma on zapewnić czystą wodę, wolną od farmaceutyków oraz innych niebezpiecznych substancji, obecnych w wodzie. Laureaci będą reprezentować Polskę w finale w San Jose w USA, we wrześniu tego roku.

    W trakcie finału Enactus odbyła się również debata Top to future top: Społeczna odpowiedzialność biznesu – moda czy konieczność?. Wzięli w niej udział studenci a także przedstawiciele wybranych firm, a debatę poprowadził Piotr Wielgomas, Prezes BIGRAM. Uczestnicy rozmawiali m.in. o tym, jak rozpocząć w firmie działania społecznie odpowiedzialne, oraz zastanawiali się, czy CSR idzie w parze z innowacyjnością.

    Światowy Finał konkursu Enactus odbędzie się już we wrześniu. Studenci z prawie 40 państw z całego świata zaprezentują swoje innowacyjne pomysły na start-upy. Firma BIGRAM będzie przez cały czas wspierać polską drużynę, która znajdzie się na światowym finale.


  • Menedżerowie przyznają – rekrutacja młodych jest wyzwaniem

    Czy rekrutacja przedstawicieli pokolenia Y jest wyzwaniem dla firm? Jak wynika z najnowszego raportu firmy doradztwa personalnego BIGRAM – dla większości zdecydowanie jest. 77% ankietowanych uważa, że proces zatrudnienia jest wyzwaniem. Innego zdania jest tylko 12% badanych.

    Ogłoszenia w internecie to nie wszystko

    BIGRAM przeprowadził w czerwcu b.r. badanie wśród osób zajmujących wysokie stanowiska w firmach, na temat rekrutacji młodych talentów. Jedno z zadanych pytań dotyczyło działań, jakie podejmują organizacje, w celu zatrudnienia studentów. Z odpowiedzi osób ankietowanych wynika, że najwięcej firm w pierwszej kolejności publikuje oferty pracy na dedykowanych portalach (22% odpowiedzi), 17% organizacji bierze udział w targach pracy. Niewiele mniej (16%) prowadzi profile firmowe w mediach społecznościowych, dedykowane rekrutacjom. Pozostali badani współpracują z organizacjami studenckimi (14%), prowadzą zajęcia na uczelniach (13%) oraz przeprowadzają warsztaty podczas konferencji studenckich (12%). Tylko 6% podejmuje inne działania, natomiast żadna firma nie zaznaczyła odpowiedzi, że nie robi nic w kierunku rekrutacji młodych osób.


  • Jak wyłonić lidera w organizacji, a przy okazji podnieść jego kompetencje? Firmy coraz częściej korzystają z grywalizacji.

    Trwają zapisy do udziału w największej na świecie grze – wirtualnej symulacji biznesowej, jaką jest Global Management Challenge (GMC). Jest to konkurs zarządzania przedsiębiorstwem, który co roku przyciąga setki menedżerów, specjalistów i studentów do rywalizacji o tytuł najlepiej zarządzających. Nie ma na świecie drugiego takiego szkolenia…

    Za nami światowy, 39. już finał Global Management Challenge. Grywalizacja to innymi słowy granie i rywalizowanie. Uczestnikami symulacji Global Management Challenge (GMC) są menedżerowie, specjaliści, absolwenci oraz studenci, którzy mają za zadanie wcielić się w rolę zarządu wirtualnej spółki. Przez kilka tygodni zarządzają firmą tak, aby osiągnęła ona jak najlepszy wynik finansowy, na wirtualnym rynku. Zespoły firmowe i studenckie grają w tym samym czasie, rywalizując ze sobą jednocześnie. Drużyny podzielone są na grupy, w ramach których walczą o osiągnięcie jak najwyższego wyniku inwestycyjnego. Decyzje jednej drużyny mają wpływ na konkurentów z grupy, przez co zachodzi pełna interakcja pomiędzy uczestnikami. Każda rozgrywka to pięć decyzji biznesowych. „GMC polecam wszystkim tym, którzy interesują się zarządzaniem, przedsiębiorczością, a także chcą spróbować swoich sił w podejmowaniu prawdziwych decyzji biznesowych. Jak zauważył jeden z uczestników GMC w Polsce, mimo, iż środowisko jest wykreowane sztucznie, nie brakuje w nim wyzwań i reguł zmieniających się w momencie, gdy wydaje nam się, że już wiemy, o co chodzi. Emocje są gwarantowane.” – mówi Karolina Zawiślak – Karolkowska, Project Manager GMC Polska


  • Grywalizacja w rekrutacji i szkoleniach

    Co się dzieje, gdy okazuje się, że zatrudniony kandydat nie pasuje do naszej organizacji i kończymy z nim współpracę? Poza kosztami związanymi z rekrutacją, zatrudnieniem i wdrożeniem kandydata, tracimy przede wszystkim czas. Chyba nie ma firmy, w której takie sytuacje się nie zdarzają, jednak można zmniejszyć częstotliwość ich występowania.

    Rynek oferuje nam rozmaite narzędzia, które mogą być wsparciem w codziennej pracy rekrutera czy też osoby odpowiedzialnej za HR w organizacji. Assesment center, testy kompetencyjne, czy coraz bardziej popularne gry biznesowe. Obecnie w niemal każdej branży można spotkać różnego rodzaju propozycje aktywności innych niż standardowe rozmowy rekrutacyjne, służące do rekrutowania nowych pracowników. Producenci gier wychodzą naprzeciw potrzebom rynku, wypuszczając produkty skierowane zarówno do pracodawców, jak i do pracowników. Gry biznesowe, zwane też grywalizacjami niewątpliwie posiadają szereg zalet; Pracodawca może sprawdzić, jak dany kandydat radzi sobie ze stresem, czy jest dobry w negocjacjach, czy potrafi współpracować z innymi. Grywalizacje (zwane też gamifikacjami) coraz częściej pokazują też, jak nasz potencjalny przyszły pracownik wykorzystuje umiejętności miękkie w wirtualnej rzeczywistości, która niejednokrotnie niczym nie odbiega od ‘prawdziwego’ środowiska pracy. Przykładem takiej gry biznesowej – grywalizacji, pomagającej w lepszym poznaniu kompetencji danej osoby jest Global Management Challenge (GMC), której wyłącznym przedstawicielem w Polsce jest firma doradztwa personalnego BIGRAM.


Scroll to Top