Rywalizacja w 18 edycji konkursu GMC Poland zakończyła się zwycięstwem studentów z SGH Warszawy!
Global Management Challenge to największa w Polsce i na świecie symulacja biznesowa, która co roku przyciąga setki studentów, specjalistów i menedżerów do rywalizacji o tytuł najlepiej zarządzających. 18. edycja rozpoczęła się w etapem demo w grudniu 2017 roku, wystartowało w niej 256 zespołów studenckich i firmowych (ponad 1100 osób), które konkurowały ze sobą przez kolejne etapy prowadzone on-line. Udział w GMC jest nie tylko emocjonującą okazją do sprawdzenia zdolności menedżerskich, ale też pozwala na zdobycie umiejętności w zakresie planowania, zarządzania strategicznego, współpracy w zespole, analizy finansowej i podejmowania decyzji.
Organizatorem polskich edycji jest firma BIGRAM, która finalistów danej edycji zaprasza co roku do Warszawy na ostatnią rundę, finał krajowy.
4 kwietnia odbyły się finały krajowe na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Uczestniczyło w nich osiem zespołów: 6 studenckich i dwa firmowe. Były to dwa zespoły firmowe z Grupy Kapitałowej PGE, oraz zespoły studenckie, które zostały objęte patronatami: ING Banku Śląskiego, Play, GPW, oraz ITrepublic.
Wyniki zostały ogłoszone również 4 kwietnia na uroczystościach finałowych na Sali Notowań GPW w Warszawie. Ogłoszenie wyników poprzedziła debata pod tytułem „Personal Branding Liderów Biznesu”, którą poprowadził redaktor Rzeczpospolitej Marcin Piasecki. W dyskusji udział wzięli: Maja Chabińska-Rossakowska – Dyrektor HR, ING Bank Śląski, Paulina Pazio, Dyrektor HR – Członek Zarządu, Novartis, Zuzanna Piasecka- Dyrektor Departamentu HR, BGK, Alina Smolarek – Dyrektor HR, Enel-MED, Malwina Faliszewska – Diversion & Inclusion Manager, Deloitte, Paulina Mazur – Członek Zarządu, BIGRAM, Marta Adamkiewicz – Senior Regional Relationship Manager, LinkedIn, Marek Prujszczuk – Cluster HR VP, Schneider Electric, Cezary Mączka – Vice President of Human Resources, BUDIMEX.
W ciekawej dyskusji paneliści poruszyli kwestie związane z coraz bardziej popularnym zagadnieniem personal brandingu: w jaki sposób kreować swój wizerunek w social media – na Facebooku oraz na LinkedIn, na co należy zwracać uwagę i jakie są zagrożenia płynące z aktywności w portalach społecznościowych.
Po debacie nastąpiło ogłoszenie wyników GMC Poland 2017-2018. Gratulacje finalistom składali m.in. Agnieszka Jabłońska – Członek Zarządu, BIGRAM, Hanna Wrodarczyk – menedżer HR – GK PGE, Małgorzata Oświata – Akademia Leona Koźmińskiego.
Wicemistrzostwo zdobył zespół studentów z Politechniki Poznańskiej pod patronatem GPW. Pierwsze miejsce i tytuł mistrzów zarządzania wywalczyły „Plannning Masters WWA”, pod patronatem firmy Play (studenci SGH z Warszawy). Gratulacje oraz puchary studentom wręczyła Maja Chabińska – Rossakowska, Dyrektor HR, ING Banku Śląskiego – partnera strategicznego tegorocznej edycji GMC. Studenci w nagrodę otrzymały zaproszenie na studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego. Zespół Planning Masters WWA już 16 kwietnia w Dubaju zmierzy się z najlepszymi zespołami z ponad 30 krajów w finałach światowych.
W uroczystościach finałowych udział wzięli przedstawiciele firm partnerskich, mediów (również mediów studenckich) oraz uczelni. Od 18 lat dzięki symulacji GMC tysiące uczestników rozwinęło wiedzę i umiejętności menedżerskie. Potwierdzają to wyniki najnowszych ankiet przeprowadzonych wśród graczy GMC 2016, z których 90% ocenia czas poświęcony na GMC za dobrze zainwestowany w swój rozwój. Z kolei 80 % pracodawców odpowiada, że GMC jest skuteczną inwestycją w obszar rozwojowy jak również w budowanie wizerunku pracodawcy. Kolejna edycja GMC organizowana przez BIGRAM rozpocznie się w październiku 2018 roku. Więcej informacji na www.gmcpoland.pl.
Organizator w Polsce: BIGRAM
Patron Honorowy: Giełda Papierów Wartościowych
Partnerzy Strategiczny: ING Bank Śląski
Patroni Medialni: My Company Polska, THINK TANK, Eurostudent
Partnerzy: Polska Rada Biznesu, Akademia Leona Koźmińskiego, markapracodawy.pl, goldenline.pl