Uniwersytet Łódzki reprezentantem Polski na Enactus World Cup w Toronto!

6 czerwca 2016 r. w Kinotece BIGRAM zorgranizował konkurs Enactus Poland 2016. Zwycięzcą został zespół Enactus Uniwersytet Łódzki, który swoim projektem SweetHelp zdobył uznanie 120 Jurorów, prezesów, członków zarządu, przedstawicieli wyższej kadry menedżerskiej. Wygrywając konkurs zyskali prawo do reprezentowania Polski na Enactus World Cup w Toronto we wrześniu, gdzie będą rywalizowali z zespołami Enactus z całego świata.

Enactus to międzynarodowa inicjatywa łącząca świat akademicki ze światem biznesu przy wspólnej realizacji zasad społecznej odpowiedzialności biznesu. Zespoły studenckie realizują projekty na rzecz lokalnych społeczności przez cały rok akademicki. Projekty co roku prezentują na ogólnokrajowym konkursie, w czasie którego biznesowe Jury wyłania reprezentanta Polski na Enactus World Cup.

Konkurs Enactus Poland 2016 zgromadził ponad 120 Jurorów (prezesów, członków zarządu, wyższą kadrę menedżerską), 300 studentów i licznie przybyłych przedstawicieli mediów. W Jury uczestniczyli prezesi i członkowie zarządu takich firm jak PKO Bank Polski, SAP, Grupa Eurocash, Microsoft, Gide, Avallon, McCormick, Havas Media Group, Amazon, BASF, Grupa Pelion, Bayer, IBM, Unilever, Coca-Cola HBC, Google, Grupa AXA, , DHL, Cargill, Stock Polska, Hertz Polska, Shell Polska, Imperial Tobacco, Virgin Mobile, Komputronik, BOŚ Bank, 3M, mBank, Sage, Antalis.

Liczne wskazówki i oceny przekazane studentom przez Jurorów, pomogą im rozwijać projekty w kolejnym roku akademickim. Sędziowie nie szczędzili studentom również pochwał ich postawy, energii do działania oraz zaangażowania.

Na konkursie zaprezentowało się 11 zespołów z polskich uczelni w Enactus w tym m.in. z Uniwersytetu Gdańskiego, SGH, Politechniki Łódzkiej, AGH, SGGW. Wszystkie prezentacje prowadzone były w języku angielskim. Zespoły startowały w 3 ligach. Po obejrzeniu wszystkich prezentacji, w każdej lidze Jury wybrało drużynę o największych osiągnięciach, nominując ją do dalszego udziału w konkursie. W rundzie finałowej Enactus Poland 2016 rywalizowały trzy najlepsze zespoły Enactus z Uniwersytetu Łódzkiego, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz Uniwersytetu SWPS. Zwycięzcą został Uniwersytet Łódzki, który zachwycił Jurorów projektem SweetHelp. Jego głównym założeniem jest szkolenie osób starszych, aby mogły opiekować się dziećmi chorymi na cukrzycę, umożliwiając rodzicom powrót do pracy. Osoby starsze natomiast mają dodatkowe zajęcie, dzięki któremu łatwiej jest im się utrzymać na emeryturze.

Wręczono również nagrody specjalne – „Most Improved Team” dla zespołu Politechniki Poznańskiej, „Enactus Rookies” dla Uniwersytetu SWPS i UMCS, czyli nowych zespołów, które w pierwszym roku działalności biorą udział w konkursie. PKO Bank Polski – Diamentowy Sponsor Enactus Poland przyznał nagrodę specjalną „Most Effective Business Concept” dla projektu Sweet Help Uniwersytetu Łódzkiego, który zwyciężył konkurs. Przyznano również nagrody dla najlepszego Doradcy Biznesowego oraz najlepszego Opiekuna Naukowego. Wśród gości specjalnych wydarzenia pojawili się m.in. Małgorzata Szczepańska, Dyrektor Departamentu Innowacji w Ministerstwie Rozwoju, która otworzyła rundę finałową oraz Szymon Wałach, Dyrektor Zarządzający Pionu Klienta Detalicznego PKO BP, który wręczył nagrody. Uczestnikom przez cały dzień towarzyszyły inspirujące słowa Szymona Kudły, który w czasie ceremonii otwarcia poprowadził wystąpienie motywacyjne.

Więcej informacji o programie oraz konkursie znajduje się na stronie: www.enactus.pl

Kontakt dla mediów: Julita Włodarczyk-Ossowska, julita.wlodarczyk@bigram.pl, kom. 661 110 929

Organizator w Polsce: BIGRAM

Patron honorowy: GPW

Sponsor diamentowy: PKO Bank Polski

Sponsorzy Gold: AIG, Budimex, Grupa Lotos, Cargill, Grupa GPEC, McDonald’s Polska

Współpraca: Microsoft, PMI, Avallon, Microsoft, McCormick, Antalis, BPCC, Grupa Eurocash, CAT Financial, E Wedel, Gras Savoye, Havas Media Group

Patron Medialny: My Company

Patron Prawny: Gide

Scroll to Top