Europejskie spojrzenie na outplacement

We Francji outplacement jest nierozerwalnie związany z employer brandingiem, a aż 10 do 12 miesięcy potrzebują niemieccy menedżerowie, aby znaleźć nową pracę.

20 stycznia 2016 r. w Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbyła się konferencja „Outplacement i coaching kariery odpowiedzią na zmiany w organizacji”. Konferencja była poświęcona europejskim trendom i najlepszym praktykom w obszarze outplacementu, czyli programu wsparcia zwolnień grupowych i indywidualnych. Specjalnie na zaproszenie firmy BIGRAM, która jest członkiem Career Star Group, międzynarodowej organizacji zrzeszającej firmy doradcze oferujące usługę outplacementu, dwa panele tematyczne poprowadzili zagraniczni eksperci. O niemieckich realiach outplacementu, o tym, jak jest ważny dla employer brandingu firm, o wysokich, często ukrytych kosztach zwolnień oraz o tym, jak wesprzeć w poszukiwaniach pracy kandydatów opowiedziały Sofia von Rundstedt, Dyrektor Zarządzający, Rundstedt & Partner GmbH i Justine Lagiewka, Doradca Kariery, Rundstedt & Partner GmbH. Géraldine Boursaus, Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu SODIE, zapoznała uczestników z francuskimi realiami outplacementu, prezentując m.in. zaawansowaną, internetową platformę outplacementową autorstwa SODIE, dzięki której uczestnicy otrzymują zestaw przydatnych informacji, takich jak aktualne ogłoszenia o pracę, bazy pracodawców, filmy czy materiały szkoleniowe. Przedstawiła również statystyki, według których aż 92% Dyrektorów Personalnych we Francji uznało, że wsparcie osób zwalnianych programem outplacementu jest potrzebne. Podkreśliła również, że outplacement ma duże znaczenie dla employer brandingu firmy.

Anna Zachariasz-Łobodzińska, Dyrektor Działu Rozwoju i Ocen, BIGRAM oraz Izabela Michaliszyn, Outplacement Project Manager, BIGRAM opowiedziały o  outplacemencie na rynku polskim oraz innych rynkach europejskich. Przedstawiły, jak rozwijała się metodologia outplacementu oraz jak dziś wygląda ten proces. Odniosły się także do prognozowanych zmian na rynku pracy, które będą wpływać na kształt outplacementu jutra. Omawiając specyfikę europejskich rynków pracy,  przedstawiły metody wsparcia wykorzystywane w procesie poszukiwania nowego zatrudnienia dla uczestników programów w poszczególnych krajach. Ciekawym uzupełnieniem wystąpienia były filmy z udziałem menedżerów reprezentujących firmy realizujące procesy outplacementu w innych krajach europejskich, m.in. Bev White, Dyrektor Zarządzającej Penna Career Services z Wielkiej Brytanii oraz Olivera Schmitta, Managing Partnera, Teamconsult CR s.r.o. z Czech. Prezentację na temat miejsca coachingu kariery w procesie outplacementu poprowadziła Anna Lewandowska, Konsultant, Trener, Coach BIGRAM.

Wśród tematów poruszanych w czasie konferencji nie mogło zabraknąć dokładnej analizy zagadnień prawnych związanych ze zwolnieniami grupowymi. W swojej prezentacji Aleksandra Minkowicz-Flanek, Kierownik Zespołu Prawa Pracy, Dentons i Agnieszka Fedor, Adwokat, Dentons skupiły się na prawnych aspektach outplacementu w najważniejszych krajach europejskich. Natomiast na zakończenie konferencji, Mateusz Walewski, Senior Economist, PwC, partnera merytorycznego naszej konferencji, przedstawił temat „Perspektywy rozwoju sytuacji makroekonomicznej, w tym rynku pracy w Polsce do 2020 roku”.

Organizatorzy: BIGRAM i Dentons

Partner Merytoryczny: PwC

Scroll to Top