Szkolenie z wywiadu kompetencyjnego MARZEC 2017

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu z wywiadu kompetencyjnego, które odbędzie się w dniach 20 i 21 marca 2017 r. w naszej warszawskiej siedzibie. Szkolenie poprowadzą  konsultanci BIGRAM.

Warszawa, 20-21 marca 2017r.

Dla kogo: Szkolenie skierowane jest do osób, które przeprowadzają pogłębione wywiady w ramach rozmów kwalifikacyjnych lub przygotowują się do roli rekrutera i chciałyby na szkoleniu poszerzyć swoją wiedzę oraz rozwinąć praktyczne umiejętności w zakresie przeprowadzania wywiadu behawioralnego.

Cel szkolenia: 

  • Nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w obszarze definiowania kompetencji i formułowania pytań o kompetencje
  • Rozwój umiejętności praktycznych przeprowadzania wywiadu kompetencyjnego (zadawanie pytań, weryfikacja kompetencji)
  • Przekazanie użytecznych narzędzi wspierających proces rekrutacji
  • Wprowadzenie rzetelnego standardu rekrutacji

Czas: 2 dni (w godz. 9.00 – 17.00)

ILOŚĆ OSÓB W GRUPIE: do 12 Uczestników Cena: 1400 PLN + VAT (przy zgłoszeniu więcej niż dwóch osób z jednej firmy oferujemy rabat 15%)

Metodologia:

  • Szkolenie prowadzone z zastosowaniem metod wykładowych oraz interaktywnych (wykład, dyskusja, ćwiczenia indywidualne i grupowe, symulacje).
  • Wykorzystanie kamery video podczas ćwiczeń (w zależności od gotowości uczestników do udziału w tego rodzaju ćwiczeniach zaproponujemy ćwiczenia z kamerą indywidualne lub grupowe)
  • Do szkolenia zaangażujemy konsultantów/aktorów wcielających się w rolę aplikujących kandydatów
  • Zbudowane zostaną zestawy pytań do poszczególnych kompetencji jako baza do pracy
  • Szkolenie poprowadzi 2 trenerów, doświadczonych rekruterów BIGRAM S.A.

W cenie szkolenia:

materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch

PROGRAM

Dzień pierwszy 9.00-17.00

WIZERUNEK FIRMY

  • Rola rekrutera w procesie budowy wizerunku firmy
  • Jak szukać najlepszych pracowników – skanowanie rynku pracy

PROCEDURA REKRUTACYJNA

  • Długość i elementy procesu

DIAGNOZOWANIE POTRZEB REKRUTACYJNCH

  • Analiza potrzeb – opis stanowiska – profil poszukiwanego kandydata
  • Błędy w formułowaniu oczekiwań

ROZMOWA KWALIFIKACYJNA

  • Wywiad zawodowy – służący zweryfikowaniu „twardych” danych zawartych w cv,
  • Wywiad kompetencyjny – ukierunkowany na poszukiwanie u kandydata konkretnych kompetencji
  • Fazy rozmowy kwalifikacyjnej, treść i struktura

Przerwa kawowa

WYWIAD KOMPETENCYJNY

  • Czym jest kompetencja
  • Klasyfikacja kompetencji
  • Definicja kompetencji na przykładzie – wskaźniki behawioralne
  • Co to jest wywiad behawioralny i jego zastosowanie
  • Jak pytać o kompetencje
    • model STAR, sekwencja pytań behawioralnych „kontekst-działanie-rezultat”
    • zasady zadawania pytań Ćwiczenia
    • pytania dyskryminujące (kodeks pracy, ustawa o ochronie danych osobowych)
  • Film – błędy rekrutera

Przerwa na Lunch

WYWIAD KOMPETENCYJNY cd.

  • Budowanie pytań o kompetencje Ćwiczenie:
    • zdefiniowanie kompetencji (zachowań)
    • ułożenie pytań

Przerwa kawowa

  • Film – wywiad kompetencyjny
  • Wywiad kompetencyjny – odgrywanie ról – ćwiczenia
  • Uczestnicy szkolenia odgrywają elementy wywiadu rekrutacyjnego, nagrywane na kamerze. W rolę kandydatów wcielają się pracownicy BIGRAM.

Dzień drugi 9.00-17.00

  • Wywiad kompetencyjny – analiza nagranych poprzedniego dnia scenek pod względem:
    • zadawanie pytań
    • weryfikacja kompetencji

Przerwa kawowa

Analiza scenek – cd.

Wywiad kompetencyjny – ćwiczenia – po analizie nagranych poprzedniego dnia scenek i uwzględnieniu uwag, uczestniczy odgrywają ponownie scenki z wywiadu kompetencyjnego

Lunch

  • Wywiad kompetencyjny – ćwiczenia

Przerwa kawowa

SPRAWDZENIE REFERENCJI

  • Kwestionariusz referencyjny

ZAKOŃCZENIE PROCESU

  • Podjęcie decyzji o zatrudnieniu
  • Feedback dla kandydata – zasady

JAK UNIKNĄĆ BŁĘDÓW W PROCESIE REKRUTACJI

  • Rozpoznanie motywacji
  • Najczęstsze błędy popełniane przez rekrutującego
    • błędy w procesie,
    • błędy w ocenie
  • Sygnały ostrzegawcze
  • Skutki złej rekrutacji

Trenerami są doświadczeni konsultanci i rekruterzy BIGRAM:

Katarzyna Borowczyk, Starszy Konsultant/ Menedżer Zespołu

Posiada doświadczenie między innymi jako autor programów szkoleniowych z zakresu rekrutacji i selekcji, wywiadu kompetencyjnego, współautor programów szkoleniowych z zakresu Employer Brandingu. Prowadzi szkolenia z zakresu rekrutacji i selekcji, wywiadu kompetencyjnego, szkoleń z aktywnego poszukiwania pracy i autoprezentacji, Employer Brandingu . Wieloletnie doświadczenie w rekrutacjach na stanowiska menadżerskie – wyższy i średni poziom zarządzania oraz specjalistyczne (branże: FMCG, finanse-bankowość, konsultingowa, reklamowa), oraz w realizacji projektów: oceny kompetencji metodą wywiadu behawioralnego, outplacement indywidualny i grupowy. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Instytutu Socjologii, specjalizacja – socjologia pracy.

Anna Duda, Dyrektor Regionu Zachód BIGRAM  Posiada wieloletnie (od 1992 roku) doświadczenie w prowadzeniu projektów z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi, w szczególności w zakresie rekrutacji, diagnozy doświadczeń, potencjału kandydatów i pracowników oraz prowadzenia projektów z zakresu outplacementu indywidualnego i grupowego. Realizowała projekty obejmujące stanowiska specjalistyczne oraz kadrę menedżerską średniego i wysokiego szczebla. Prowadziła szkolenia z zakresu rekrutacji i selekcji oraz technik przeprowadzania wywiadu kompetencyjnego w rekrutacji, a także Employer Brandingu. Absolwentka Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.

W celu zgłoszenia do udziału w szkoleniu prosimy o kontakt:

Michał Sulis

Business Development Manager

michal.sulis@bigram.pl

tel.: +48 (22) 646 94 94

Scroll to Top