Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu z wywiadu kompetencyjnego, które odbędzie się w dniach 20 i 21 marca 2017 r. w naszej warszawskiej siedzibie. Szkolenie poprowadzą konsultanci BIGRAM.
Warszawa, 20-21 marca 2017r.
Dla kogo: Szkolenie skierowane jest do osób, które przeprowadzają pogłębione wywiady w ramach rozmów kwalifikacyjnych lub przygotowują się do roli rekrutera i chciałyby na szkoleniu poszerzyć swoją wiedzę oraz rozwinąć praktyczne umiejętności w zakresie przeprowadzania wywiadu behawioralnego.
Cel szkolenia:
- Nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w obszarze definiowania kompetencji i formułowania pytań o kompetencje
- Rozwój umiejętności praktycznych przeprowadzania wywiadu kompetencyjnego (zadawanie pytań, weryfikacja kompetencji)
- Przekazanie użytecznych narzędzi wspierających proces rekrutacji
- Wprowadzenie rzetelnego standardu rekrutacji
Czas: 2 dni (w godz. 9.00 – 17.00)
ILOŚĆ OSÓB W GRUPIE: do 12 Uczestników Cena: 1400 PLN + VAT (przy zgłoszeniu więcej niż dwóch osób z jednej firmy oferujemy rabat 15%)
Metodologia:
- Szkolenie prowadzone z zastosowaniem metod wykładowych oraz interaktywnych (wykład, dyskusja, ćwiczenia indywidualne i grupowe, symulacje).
- Wykorzystanie kamery video podczas ćwiczeń (w zależności od gotowości uczestników do udziału w tego rodzaju ćwiczeniach zaproponujemy ćwiczenia z kamerą indywidualne lub grupowe)
- Do szkolenia zaangażujemy konsultantów/aktorów wcielających się w rolę aplikujących kandydatów
- Zbudowane zostaną zestawy pytań do poszczególnych kompetencji jako baza do pracy
- Szkolenie poprowadzi 2 trenerów, doświadczonych rekruterów BIGRAM S.A.
W cenie szkolenia:
materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch
PROGRAM
Dzień pierwszy 9.00-17.00
WIZERUNEK FIRMY
- Rola rekrutera w procesie budowy wizerunku firmy
- Jak szukać najlepszych pracowników – skanowanie rynku pracy
PROCEDURA REKRUTACYJNA
- Długość i elementy procesu
DIAGNOZOWANIE POTRZEB REKRUTACYJNCH
- Analiza potrzeb – opis stanowiska – profil poszukiwanego kandydata
- Błędy w formułowaniu oczekiwań
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
- Wywiad zawodowy – służący zweryfikowaniu „twardych” danych zawartych w cv,
- Wywiad kompetencyjny – ukierunkowany na poszukiwanie u kandydata konkretnych kompetencji
- Fazy rozmowy kwalifikacyjnej, treść i struktura
Przerwa kawowa
WYWIAD KOMPETENCYJNY
- Czym jest kompetencja
- Klasyfikacja kompetencji
- Definicja kompetencji na przykładzie – wskaźniki behawioralne
- Co to jest wywiad behawioralny i jego zastosowanie
- Jak pytać o kompetencje
- model STAR, sekwencja pytań behawioralnych „kontekst-działanie-rezultat”
- zasady zadawania pytań Ćwiczenia
- pytania dyskryminujące (kodeks pracy, ustawa o ochronie danych osobowych)
- Film – błędy rekrutera
Przerwa na Lunch
WYWIAD KOMPETENCYJNY cd.
- Budowanie pytań o kompetencje Ćwiczenie:
- zdefiniowanie kompetencji (zachowań)
- ułożenie pytań
Przerwa kawowa
- Film – wywiad kompetencyjny
- Wywiad kompetencyjny – odgrywanie ról – ćwiczenia
- Uczestnicy szkolenia odgrywają elementy wywiadu rekrutacyjnego, nagrywane na kamerze. W rolę kandydatów wcielają się pracownicy BIGRAM.
Dzień drugi 9.00-17.00
- Wywiad kompetencyjny – analiza nagranych poprzedniego dnia scenek pod względem:
- zadawanie pytań
- weryfikacja kompetencji
Przerwa kawowa
Analiza scenek – cd.
Wywiad kompetencyjny – ćwiczenia – po analizie nagranych poprzedniego dnia scenek i uwzględnieniu uwag, uczestniczy odgrywają ponownie scenki z wywiadu kompetencyjnego
Lunch
- Wywiad kompetencyjny – ćwiczenia
Przerwa kawowa
SPRAWDZENIE REFERENCJI
- Kwestionariusz referencyjny
ZAKOŃCZENIE PROCESU
- Podjęcie decyzji o zatrudnieniu
- Feedback dla kandydata – zasady
JAK UNIKNĄĆ BŁĘDÓW W PROCESIE REKRUTACJI
- Rozpoznanie motywacji
- Najczęstsze błędy popełniane przez rekrutującego
- błędy w procesie,
- błędy w ocenie
- Sygnały ostrzegawcze
- Skutki złej rekrutacji
Trenerami są doświadczeni konsultanci i rekruterzy BIGRAM:
Katarzyna Borowczyk, Starszy Konsultant/ Menedżer Zespołu
Posiada doświadczenie między innymi jako autor programów szkoleniowych z zakresu rekrutacji i selekcji, wywiadu kompetencyjnego, współautor programów szkoleniowych z zakresu Employer Brandingu. Prowadzi szkolenia z zakresu rekrutacji i selekcji, wywiadu kompetencyjnego, szkoleń z aktywnego poszukiwania pracy i autoprezentacji, Employer Brandingu . Wieloletnie doświadczenie w rekrutacjach na stanowiska menadżerskie – wyższy i średni poziom zarządzania oraz specjalistyczne (branże: FMCG, finanse-bankowość, konsultingowa, reklamowa), oraz w realizacji projektów: oceny kompetencji metodą wywiadu behawioralnego, outplacement indywidualny i grupowy. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Instytutu Socjologii, specjalizacja – socjologia pracy.
Anna Duda, Dyrektor Regionu Zachód BIGRAM Posiada wieloletnie (od 1992 roku) doświadczenie w prowadzeniu projektów z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi, w szczególności w zakresie rekrutacji, diagnozy doświadczeń, potencjału kandydatów i pracowników oraz prowadzenia projektów z zakresu outplacementu indywidualnego i grupowego. Realizowała projekty obejmujące stanowiska specjalistyczne oraz kadrę menedżerską średniego i wysokiego szczebla. Prowadziła szkolenia z zakresu rekrutacji i selekcji oraz technik przeprowadzania wywiadu kompetencyjnego w rekrutacji, a także Employer Brandingu. Absolwentka Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
W celu zgłoszenia do udziału w szkoleniu prosimy o kontakt: