W ramach patronatu książek wydawnictwa MT Biznes, BIGRAM rekomenduje nowe tytuły do biznesowej biblioteki – „Zespole, do dzieła! Czas na wspólne wyzwania” oraz „Twarzą w twarz z kapitalizmem. Realne rozwiązania dla niezdrowego systemu ekonomicznego”
„Zespole, do dzieła! Czas na wspólne wyzwania”
W dzisiejszych czasach oczekuje się od nas wszystkich w pracy coraz większej skuteczności zespołowej. Czy jednak wiemy, jak zbudować zespół, który naprawdę potrafi wykorzystać wiedzę, doświadczenie i motywację swoich członków?
Większość z nas nie wie, szybko popada we frustrację, poddaje się i skłania ku samodzielnemu działaniu, ale w dzisiejszym środowisku biznesowym nie jest to dobre rozwiązanie.
Na szczęście jest lepszy sposób!
Trzej eksperci, Ken Blanchard, Alan Randolph i Peter Grazier, przedstawiają w książce trzyetapowy proces, dzięki któremu potrafimy przekształcić każdy zespół w tzw. zespół na wyższym poziomie, czyli zespół wykorzystujący efektywnie pomysły i motywację wszystkich swoich członków oraz czas swoich przywódców, proces przynoszący korzyści każdemu członkowi zespołu z osobna i całej organizacji.
Jeśli wprowadzisz w życie rady zawarte w tej książce, przekonasz się, że praca zespołowa sprawia przyjemność, daje satysfakcję i zapewnia wysoką wydajność.
Ken Blanchard – autor bestsellerowych książek, w tym takiego przełomowego światowego bestselleru jak Jednominutowy menedżer czy wielkich bestsellerów biznesowych jak Jednominutowy menedżer i przywództwo, Raving Fans czy Gung Ho!.
Alan Randolph Profesor zarządzania i międzynarodowego biznesu w Merrick School of Business na Uniwersytecie w Baltimore, senior consulting partner w Ken Blanchard Companies. Autor różnych rozwiązań w zakresie przywództwa i upełnomocnienia, publikuje w czasopismach praktycznych i akademickich, m.in. w „Harvard Business Review”, „Sloan Management Review”, „The Academy of Management Executive”, „Organizational Dynamics” oraz „The Academy of Management Journal”.
Peter Grazier – autor i wydawca bestsellerowej książki na temat zaangażowania pracowników i pracy zespołowej. W 1994 r. uhonorowany prestiżową Nagrodą Prezesa Stowarzyszenia na Rzecz Jakości i Partycypacji za zasługi na tym polu.
Twarzą w twarz z kapitalizmem.
Realne rozwiązania dla niezdrowego systemu ekonomicznego.
Gwałtowne załamanie rynków finansowych, które dało początek wielkiej recesji, obnażyło grzechy sektora finansowego i ujawniło niebezpieczeństwo związane z bańkami spekulacyjnymi.
Jednakże późniejsze wydarzenia pokazały coś więcej: strukturalną słabość systemu tak wielką, że może zagrozić kondycji ekonomicznej naszego kraju i dobrobytowi społeczeństwa demokratycznego.
Korporacje ponadnarodowe i superbogacze ukrywają dochody w rajach podatkowych, podczas gdy reszta z nas – klasa średnia, małe firmy rodzinne i ludzie desperacko walczący o poprawę bytu – ledwo wiąże koniec z końcem. Co się stało z „amerykańskim snem”?
Kapitalizm nie działa już tak jak kiedyś, konkluduje Philip Kotler, znany i szanowany teoretyk biznesu i ekonomista klasyczny.
Odsiewając szum – polityczne kłótnie, szukanie winnych i wojownicze ideologie – autor starannie przygląda się temu, co poszło nie tak.
Kotler analizuje wyzwania dotyczące globalnej gospodarki, po czym skupia się na problemach krajowych, w tym na następujących sprawach: – spadku dobrobytu pracowników spowodowanym tym, że płaca minimalna przestała zapewniać godziwe utrzymanie, – destrukcyjnym wpływie technologii i automatyzacji na różne branże gospodarki – koniunkturalnym cyklu wzrostów i spadków, charakterystycznym dla kapitalistycznej gospodarki rynkowej.
Philip Kotler jest profesorem marketingu międzynarodowego w Kellogg School of Management na Uniwersytecie Northwestern. Choć jest najbardziej znany jako specjalista od marketingu, z wykształcenia jest ekonomistą. Tytuł magistra uzyskał na Uniwersytecie Chicago pod kierunkiem słynnego noblisty i orędownika wolnego rynku Miltona Friedmana, a stopień doktora w Massachusetts Institute of Technology, mając za promotorów Paula Samuelsona i Roberta Solowa – keynesistów także uhonorowanych Nagrodą Nobla. Napisał ponad 50 książek, w tym bestseller Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Mieszka w Chicago.