Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu z wywiadu kompetencyjnego, które odbędzie się 27 i 28 czerwca 2016 r w naszej warszawskiej siedzibie. Szkolenie poprowadzą konsultanci BIGRAM.
Warszawa, 27-28 czerwca 2016r.
Dla kogo: Szkolenie skierowane jest do osób, które przeprowadzają pogłębione wywiady w ramach rozmów kwalifikacyjnych lub przygotowują się do roli rekrutera i chciałyby na szkoleniu poszerzyć swoją wiedzę oraz rozwinąć praktyczne umiejętności w zakresie przeprowadzania wywiadu behawioralnego. Cel szkolenia:
- Nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w obszarze definiowania kompetencji i formułowania pytań o kompetencje
- Rozwój umiejętności praktycznych przeprowadzania wywiadu kompetencyjnego (zadawanie pytań, weryfikacja kompetencji)
- Przekazanie użytecznych narzędzi wspierających proces rekrutacji
- Wprowadzenie rzetelnego standardu rekrutacji
Czas: 2 dni (w godz. 9.00 – 17.00)
ILOŚĆ OSÓB W GRUPIE: do 12 Uczestników
Cena: 1400 PLN + VAT (przy zgłoszeniu więcej niż dwóch osób z jednej firmy oferujemy rabat 15%)
Metodologia:
- Szkolenie prowadzone z zastosowaniem metod wykładowych oraz interaktywnych (wykład, dyskusja, ćwiczenia indywidualne i grupowe, symulacje).
- Wykorzystanie kamery video podczas ćwiczeń (w zależności od gotowości uczestników do udziału w tego rodzaju ćwiczeniach zaproponujemy ćwiczenia z kamerą indywidualne lub grupowe)
- Do szkolenia zaangażujemy konsultantów/aktorów wcielających się w rolę aplikujących kandydatów
- Zbudowane zostaną zestawy pytań do poszczególnych kompetencji jako baza do pracy
- Szkolenie poprowadzi 2 trenerów, doświadczonych rekruterów BIGRAM S.A.
W cenie szkolenia: materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch
PROGRAM
Dzień pierwszy 9.00-17.00
WIZERUNEK FIRMY
- Rola rekrutera w procesie budowy wizerunku firmy
- Jak szukać najlepszych pracowników – skanowanie rynku pracy
PROCEDURA REKRUTACYJNA
- Długość i elementy procesu
DIAGNOZOWANIE POTRZEB REKRUTACYJNCH
- Analiza potrzeb – opis stanowiska – profil poszukiwanego kandydata
- Błędy w formułowaniu oczekiwań
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Wywiad zawodowy – służący zweryfikowaniu „twardych” danych zawartych w cv,
Wywiad kompetencyjny – ukierunkowany na poszukiwanie u kandydata konkretnych kompetencji
Fazy rozmowy kwalifikacyjnej, treść i struktura
Przerwa kawowa
WYWIAD KOMPETENCYJNY
- Czym jest kompetencja
- Klasyfikacja kompetencji
- Definicja kompetencji na przykładzie – wskaźniki behawioralne
- Co to jest wywiad behawioralny i jego zastosowanie
- Jak pytać o kompetencje
- model STAR, sekwencja pytań behawioralnych „kontekst-działanie-rezultat”
- zasady zadawania pytań Ćwiczenia
- pytania dyskryminujące (kodeks pracy, ustawa o ochronie danych osobowych)
- Film – błędy rekrutera
Przerwa na Lunch
WYWIAD KOMPETENCYJNY cd.
- Budowanie pytań o kompetencje Ćwiczenie :
- zdefiniowanie kompetencji (zachowań)
- ułożenie pytań
Przerwa kawowa
- Film – wywiad kompetencyjny
- Wywiad kompetencyjny – odgrywanie ról – ćwiczenia
- Uczestnicy szkolenia odgrywają elementy wywiadu rekrutacyjnego, nagrywane na kamerze. W rolę kandydatów wcielają się pracownicy BIGRAM.
Dzień drugi 9.00-17.00
- Wywiad kompetencyjny – analiza nagranych poprzedniego dnia scenek pod względem:
- zadanych pytań
- weryfikacji kompetencji
Przerwa kawowa
Analiza scenek – cd.
Wywiad kompetencyjny – ćwiczenia – po analizie nagranych poprzedniego dnia scenek i uwzględnieniu uwag, uczestniczy odgrywają ponownie scenki z wywiadu kompetencyjnego
Lunch
Wywiad kompetencyjny – ćwiczenia
Przerwa kawowa
SPRAWDZENIE REFERENCJI
- Kwestionariusz referencyjny
ZAKOŃCZENIE PROCESU
- Podjęcie decyzji o zatrudnieniu
- Feedback dla kandydata – zasady
JAK UNIKNĄĆ BŁĘDÓW W PROCESIE REKRUTACJI
Rozpoznanie motywacji
Najczęstsze błędy popełniane przez rekrutującego – błędy w procesie, błędy w ocenie
Sygnały ostrzegawcze
Skutki złej rekrutacji
Trenerami są doświadczeni konsultanci i rekruterzy BIGRAM:
Katarzyna Borowczyk, Starszy Konsultant/ Menedżer Zespołu
Posiada doświadczenie między innymi jako autor programów szkoleniowych z zakresu rekrutacji i selekcji, wywiadu kompetencyjnego, współautor programów szkoleniowych z zakresu Employer Brandingu. Prowadzi szkolenia z zakresu rekrutacji i selekcji, wywiadu kompetencyjnego, szkoleń z aktywnego poszukiwania pracy i autoprezentacji, Employer Brandingu . Wieloletnie doświadczenie w rekrutacjach na stanowiska menadżerskie – wyższy i średni poziom zarządzania oraz specjalistyczne (branże: FMCG, finanse-bankowość, konsultingowa, reklamowa), oraz w realizacji projektów: oceny kompetencji metodą wywiadu behawioralnego, outplacement indywidualny i grupowy. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Instytutu Socjologii, specjalizacja – socjologia pracy.
Kamila Klich, Starszy Konsultant
Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów rekrutacyjnych na różne stanowiska specjalistyczne i menedżerskie, przede wszystkim – sprzedażowe. Prowadzi szkolenia z zakresu rekrutacji i selekcji, wywiadu kompetencyjnego, aktywnego poszukiwania pracy i autoprezentacji. Bierze też chętnie udział w realizacji projektów oceny kompetencji metodami Assessment Centre/ Development Center, oraz wywiadu kompetencyjnego. Posiada też doświadczenie w prowadzeniu procesów outplacementu. Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Uniwersytetu Jagiellońskiego.
FORMULARZ REJESTRACJI NA SZKOLENIE