Podczas rozmowy masz możliwość zapytania o interesujące Cię aspekty przyszłej pracy i stanowiska, na które aplikujesz. Wykorzystaj ten moment, aby uzyskać maksimum informacji od pracodawcy, być może jest to jedyna okazja. Poza tym sposób zadawania pytań i ich wnikliwość to również droga do dobrego zaprezentowania się. Osoba rekrutująca przykłada dużą wagę do zadawanych przez kandydata pytań.
PYTANIA, KTÓRE MOŻNA ZADAĆ PRACODAWCY
- Jaki jest zakres czynności i obowiązków na proponowanym stanowisku – komu będzie podlegać dane stanowisko lub jakie stanowiska będą mu podlegać?
- Kto potencjalnie będzie zwierzchnikiem?
- Jakie są szczególne wyzwania na danym stanowisku?
- Jakie są główne zadania do wypełnienia przez pierwszy miesiąc, pół roku, rok?
- Jakie są szczególne oczekiwania względem Ciebie?
- Jakie są plany rozwoju firmy na najbliższe lata?
- Jakie będą możliwości rozwoju i w jakiej perspektywie czasowej?
- Jaka będzie możliwość podnoszenia kwalifikacji?
Możesz też spytać o sprawy formalne:
- Co wchodzi w skład wynagrodzenia (wynagrodzenie zasadnicze, premie, nagrody) i w jakim systemie są wypłacane?
- Jakie będą świadczenia socjalne i rzeczowe oferowane przez firmę – forma i zakres opieki medycznej?
- Jaki będzie czas pracy i możliwość wykorzystania urlopu wypoczynkowego?
Na koniec spytaj o następne kroki procesu:
- Kiedy poznasz wynik rozmowy?