Global Management Challenge

The Global Management Challenge is the largest Strategy and Management Competition in the world. It is a complex business simulation that use advantages of gamification in learning and training process.

GMC simulator was awarded with Certificate for Technology-Enhanced Learning by the European Foundation for Management Development.
In GMC, teams ( 3-5 people) compete against each other by managing their virtual companies. Teams in GMC can be formed by employees of different departments and specialization. Learning process is enhanced by emotional involvement.

Companies of different industries and size use GMC in order to:

  • train and retain young professionals
  • to recruit best, outstanding young talents by sponsoring students teams

Registrations for GMC Poland starts every year in the spring. The competition begins at the end of October, the next steps are conducted online.

The winner of National Final (organized in March) represents Poland at the World GMC Finals.

[ewf-testimonial name=”Magdalena Bubeła” description=”Dyrektor HR w firmie AVON” image_id=”6426″]Rola partnera w konkursie Global Management Challenge daje nam z jednej strony możliwość budowania świadomości nowoczesnej marki jaką jest Avon. Z drugiej strony natomiast pozwala pokazać się jako zaangażowany pracodawca i poznawać młode talenty. W procesie grywalizacji chcemy wyłowić najbardziej pro aktywnych i najzdolniejszych studentów, których będziemy mogli zaprosić do współpracy w jednej z czterech spółek Avon w Polsce. Oprócz tego, praca z młodymi ludźmi pozwala nam poznać ich potrzeby i sposób postrzegania biznesu, oraz niesie ze sobą mnóstwo dobrej energii. W ubiegłorocznej edycji konkursu GMC mieliśmy przyjemność wspierać 20 zespołów studenckich, z których jeden dotarł do aż finału.[/ewf-testimonial]

16

editions

2500

participants

324

companies

84

universities

5690

teams