Informacje prasowe

Bigram Biuro prasowe Informacje prasowe

Jak wyłonić lidera w organizacji, a przy okazji podnieść jego kompetencje? Firmy coraz częściej korzystają z grywalizacji.

Trwają zapisy do udziału w największej na świecie grze – wirtualnej symulacji biznesowej, jaką jest Global Management Challenge (GMC). Jest to konkurs zarządzania przedsiębiorstwem, który co roku przyciąga setki menedżerów, specjalistów i studentów do rywalizacji o tytuł najlepiej zarządzających. Nie ma na świecie drugiego takiego szkolenia, które rozwija zarówno kompetencje miękkie, twarde, ale i świadomość biznesową. Stąd rosnące wciąż zainteresowanie tym niezwykłym przedsięwzięciem wśród firm.

Zobacz więcej

Za nami światowy, 39. już finał Global Management Challenge. Grywalizacja to innymi słowy granie i rywalizowanie. Uczestnikami symulacji Global Management Challenge (GMC) są menedżerowie, specjaliści, absolwenci oraz studenci, którzy mają za zadanie wcielić się w rolę zarządu wirtualnej spółki. Przez kilka tygodni zarządzają firmą tak, aby osiągnęła ona jak najlepszy wynik finansowy, na wirtualnym rynku. Zespoły firmowe i studenckie grają w tym samym czasie, rywalizując ze sobą jednocześnie. Drużyny podzielone są na grupy, w ramach których walczą o osiągnięcie jak najwyższego wyniku inwestycyjnego. Decyzje jednej drużyny mają wpływ na konkurentów z grupy, przez co zachodzi pełna interakcja pomiędzy uczestnikami. Każda rozgrywka to pięć decyzji biznesowych. „GMC polecam wszystkim tym, którzy interesują się zarządzaniem, przedsiębiorczością, a także chcą spróbować swoich sił w podejmowaniu prawdziwych decyzji biznesowych. Jak zauważył jeden z uczestników GMC w Polsce, mimo, iż środowisko jest wykreowane sztucznie, nie brakuje w nim wyzwań i reguł zmieniających się w momencie, gdy wydaje nam się, że już wiemy, o co chodzi. Emocje są gwarantowane.” – mówi Karolina Zawiślak – Karolkowska, Project Manager GMC Polska.

Pobierz informację prasową

Menedżerowie przyznają - rekrutacja młodych jest wyzwaniem

Czy rekrutacja przedstawicieli pokolenia Y jest wyzwaniem dla firm? Jak wynika z najnowszego raportu firmy doradztwa personalnego BIGRAM – dla większości zdecydowanie jest. 77% ankietowanych uważa, że proces zatrudnienia jest wyzwaniem. Innego zdania jest tylko 12% badanych.

Zobacz więcej

Ogłoszenia w internecie to nie wszystko

BIGRAM przeprowadził w czerwcu b.r. badanie wśród osób zajmujących wysokie stanowiska w firmach, na temat rekrutacji młodych talentów. Jedno z zadanych pytań dotyczyło działań, jakie podejmują organizacje, w celu zatrudnienia studentów. Z odpowiedzi osób ankietowanych wynika, że najwięcej firm w pierwszej kolejności publikuje oferty pracy na dedykowanych portalach (22% odpowiedzi), 17% organizacji bierze udział w targach pracy. Niewiele mniej (16%) prowadzi profile firmowe w mediach społecznościowych, dedykowane rekrutacjom. Pozostali badani współpracują z organizacjami studenckimi (14%), prowadzą zajęcia na uczelniach (13%) oraz przeprowadzają warsztaty podczas konferencji studenckich (12%). Tylko 6% podejmuje inne działania, natomiast żadna firma nie zaznaczyła odpowiedzi, że nie robi nic w kierunku rekrutacji młodych osób.

Pobierz informację prasową

9 godzin, 8 drużyn, 350 gości, w tym prawie 130 jurorów z biznesu – za nami finał polskiego konkursu Enactus - Enactus Poland National Competition 2019!

3 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się kolejna edycja konkursu Enactus Poland. Enactus jest to największa globalna organizacja studencka zrzeszająca aktywnych studentów z 14 uczelni z całej Polski. Studenci budują zespoły, których zadaniem jest stworzenie CSR-owych (odpowiedzialnych społecznie) projektów, docelowo mających przekształcić się w start-upy.

Zobacz więcej

Rolą firmy doradztwa personalnego BIGRAM jest umożliwienie spotkania studentów z przedstawicielami wiodących firm, będących partnerami Enactus. Podczas takich spotkań liderzy biznesu dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami oraz, wraz ze studentami, wspólnie pracują nad wymyślonym projektem. Jak zauważa Sonia Zakrzewska z BIGRAM, Country Leader Enactus Poland, nie ma w Polsce drugiego takiego wydarzenia, łączącego biznes ze studentami: “Finał konkursu Enactus jest częścią światowego wydarzenia, w którym biorą udział przedstawiciele z blisko 40 państw. 72 tysiące studentów walczy o tytuł championa – najlepszego z najlepszych. Stawka jest wysoka, bowiem wygrana otwiera furtkę do kariery w najbardziej znanych, prestiżowych organizacjach z całego świata”.

Raz w roku, w trakcie trwania konkursu Enactus, studenci mają okazję zaprezentować wyniki swojej, bardzo często, całorocznej pracy, przed wyselekcjonowanym jury, w skład którego wchodzą prezesi, dyrektorzy i menedżerowie znanych przedsiębiorstw. Jest to jedyne w swoim rodzaju spotkanie, na tak wielką skalę, które daje studentom możliwość rozpoczęcia przygody z biznesem, oraz wymiany wiedzy i doświadczeń z firmami będącymi liderami w swojej branży.

W tym roku swoje prezentacje przedstawiło 8 drużyn z uczelni wyższych, do finału przeszły trzy: przedstawiciele Szkoły Głównej Handlowej z Warszawy, Uniwersytetu Ekonomicznego z Poznania oraz Uniwersytetu Ekonomicznego z Wrocławia. Przedstawiciele SGH zaprezentowali dwa projekty, zajmując trzecie miejsce na podium: Peelters oraz Bed&Pet Warsaw. Pierwszy projekt zakłada powstanie ekologicznego filtra do wody, będącego biodegradowalnym. Bed&Pet z kolei odpowiada na problem marnowania odpadów tekstylnych w Polsce, oferując legowiska dla psów i kotów, uszyte wyłącznie z materiałów, które nie zostały niezużyte w procesie produkcyjnym odzieży.

Studenci z Wrocławia zajęli drugie miejsce, prezentując platformę łącząca pszczelarzy z rolnikami – Let me Bee. Celem platformy jest pomoc rolnikom w rozwoju swoich działalności. Dodatkowo, studenci chcą zachęcać pszczelarzy do zakładania pasiek, co przełoży się na coraz większą liczbę pszczół.

Zwycięski zespół – studentów z Uniwersytetu Ekonomicznego z Poznania – przedstawił WaterFilter, czyli innowacyjny filtr do wody. Ma on zapewnić czystą wodę, wolną od farmaceutyków oraz innych niebezpiecznych substancji, obecnych w wodzie. Laureaci będą reprezentować Polskę w finale w San Jose w USA, we wrześniu tego roku.

W trakcie finału Enactus odbyła się również debata Top to future top: Społeczna odpowiedzialność biznesu – moda czy konieczność?. Wzięli w niej udział studenci a także przedstawiciele wybranych firm, a debatę poprowadził Piotr Wielgomas, Prezes BIGRAM. Uczestnicy rozmawiali m.in. o tym, jak rozpocząć w firmie działania społecznie odpowiedzialne, oraz zastanawiali się, czy CSR idzie w parze z innowacyjnością.

Światowy Finał konkursu Enactus odbędzie się już we wrześniu. Studenci z prawie 40 państw z całego świata zaprezentują swoje innowacyjne pomysły na start-upy. Firma BIGRAM będzie przez cały czas wspierać polską drużynę, która znajdzie się na światowym finale.

Pobierz informację prasową