Światowy finał Global Management Challenge – polski zespół na 7. miejscu

Global Management Challenge
Za nami światowy, 39. już finał Global Management Challenge. Po dwóch dniach zaciętej walki polski zespół studentów z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach zajął 7. miejsce. Finał odbył się w Rosji, w Jekaterynburgu.

W tegorocznym finale światowym wzięło udział 19 drużyn z blisko 20 krajów.  Uczestnicy spotkali się 5 lipca w Rosji i przez 2 dni wcielali się w rolę prezesów, podejmując strategiczne decyzje dotyczące ich firmy. Przedstawicielami z Polski byli studenci z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, którzy po pierwszej decyzji biznesowej w swojej grupie zajęli 1. miejsce. Po pięciu decyzjach wypracowali sobie 2. pozycję, przechodząc tym samym do wielkiego finału, który miał miejsce następnego dnia. W finale nasza drużyna rywalizowała z: Rosją, Chinami, Portugalią, Słowacją, Macau, Hongkongiem i Wybrzeżem Kości Słoniowej. Ostatecznie studenci z Katowic zajęli 7. miejsce na świecie. Kolejny, 20. już finał odbędzie się w Portugalii, w Porto. Za polski finał odpowiada firma doradztwa personalnego BIGRAM.

„GMC pokazało mi jak trudno jest być menedżerem. Myślałem, że idealne decyzję nie istnieją, a istnieją tyl,e że są skrajnie niemożliwe. Gdy już jednak się pojawiają, budują cały sukces. Nam udały się aż dwie takie decyzje. Jedna dała nam Mistrzostwo Polski, druga pozwoliła nam wejść do finału w Rosji.” – mówi tegoroczny finalista GMC, Marcin Szewczyk.

BIGRAM, jako jedyny przedstawiciel Global Management Challenge w Polsce, organizuje polskie edycje konkursu od 2000 roku –  w tym roku będziemy obchodzili jubileuszową, już 20. edycję. W ciągu 20 lat obecności GMC na polskim rynku w symulacji wzięło udział blisko 30 tysięcy uczestników, a także 350 firm. To imponujący wynik pokazujący, że organizacje mają świadomość korzyści płynących z udziału w grze. Symulacja GMC uczy zarządzania, współpracy w zespole i integruje jego członków. Jest też wykorzystywana jako narzędzie rekrutacyjne do poszukiwania talentów oraz podnoszące wartość marki.