bigram(at)bigram.pl +48 (22) 646 94 94

Relacja z debaty – Personal Branding w social media

Personal branding w social media – jesteśmy na tak, ale pamiętajmy o umiarze oraz o ustawieniach prywatności na naszych profilach. (więcej…)

Znamy zwycięski zespół GMC Poland 2017/2018!

Rywalizacja w 18 edycji konkursu GMC Poland zakończyła się zwycięstwem studentów z  SGH Warszawy! (więcej…)

Spotkanie biznesowe z okazji Dnia Kobiet

Centrum Konferencyjne LETIA BUSINESS CENTER z BIGRAM w Legnicy z okazji Dnia Kobiet zorganizowało spotkanie podkreślające rangę kobiet w biznesie.  Nasza firma była jednym z Partnerów Strategicznych. (więcej…)

Rozpoczynamy cykl szkoleń z wywiadu kompetencyjnego w 2018

Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnym szkoleniu z wywiadu kompetencyjnego. Odbędzie się w dniach 18 i 19 kwietnia 2018 r. w naszej siedzibie w Warszawie. Szkolenie poprowadzą eksperci BIGRAM. (więcej…)

IT{republic} nową usługą w portfelu BIGRAM

Z uwagi na dynamiczne zmiany w sektorze i rosnące zapotrzebowanie na wysokiej jakości kandydatów z dniem 08 stycznia 2017 r. w ramach Grupy BIGRAM rozpoczyna działalność nowa, specjalistyczna marka: it{republic}. Nowa marka w portfolio Grupy BIGRAM zajmuje się pozyskiwaniem specjalistów dla branży IT.

(więcej…)

Seminaria HR w regionie zachodnim

14.12.17 odbyło się kolejne seminarium poświęcone aktualnych trendom w zakresie form zatrudnienia menedżerów oraz specjalistów. Przy współpracy z renomowaną polską Kancelarią Prawną Sołtysik Kawecki i Szlęzak (SK&S) zachodnie oddziały BIGRAM we Wrocławiu i Poznaniu w ciągu ostatnich trzech miesięcy zorganizowały trzy seminaria z tego cyklu.
(więcej…)

Badanie BIGRAM Wyzwania Rekrutacji: Na jakich absolwentów czeka rynek?

Wyzwania Rekrutacji 2017/2018
Na jakich absolwentów czekają pracodawcy?

Niedobory kadrowe to w ostatnich miesiącach gorący temat. Mówi się o rynku pracownika, w szczególności kiedy szukamy do pracy absolwentów czy młodych talentów. Krytyka kandydatów z pokolenia millenialsów już się chyba wyczerpała. Pracodawcy zaczynają poszukiwać w młodych kandydatach potencjału, dostrzegać kreatywność i entuzjazm, energię i pro aktywność, która może stać się siłą napędową dla biznesu.

Pozyskanie młodych talentów, których potrzebuje organizacja nadal jest wyzwaniem, bo najlepszych szukają prawie wszyscy, a jest ich na rynku ograniczona liczba. Jakich więc cech i kompetencji pracodawcy oczekują od studentów? Czy najmłodsze pokolenie nadal jest postrzegane jako roszczeniowe i nieprzygotowane do pracy?

O te i inne ważne kwestie związane z młodym pokoleniem wchodzącym na rynek pracy zapytaliśmy ponad 332 specjalistów i manadżerów HR reprezentujących polskie i zagraniczne firmy. Badanie trwało dwa miesiące, od lipca do sierpnia 2017 roku, a za jego realizację odpowiadał CubeResearch.

Badanie podzieliliśmy na dwie części. W pierwszej zapytaliśmy pracodawców jak wyglądają procesy rekrutacyjne młodych kandydatów w ich firmach. W drugiej natomiast poprosiliśmy badaną grupę o scharakteryzowanie młodych talentów i absolwentów.

Okazuje się, że pomimo istniejących na rynku rozmaitych sposobów dotarcia do młodych kandydatów, większość firm komunikuje swoje oferty za pomocą tradycyjnych portali ogłoszeń (np. pracuj.pl) lub własnych zakładek „kariera” na firmowych stronach internetowych. Ponad to większość specjalistów HR pozyskuje młode talenty wykorzystując własne zasoby. Tylko 11% korzysta z usług agencji zewnętrznych.

Co ciekawe większość ankietowanych ma pozytywne doświadczenia związane z kandydatami młodego pokolenia. Może to wskazywać na zamianę percepcji millenialsów i coraz lepsze zrozumienie ich postaw, ale także potrzeb na rynku pracy. Wielu rekruterów wciąż jednak wskazuje na wysokie względem innych grup wiekowych wymagania millenialsów, oraz duże skłonności do częstych zmian miejsca pracy. Jako najważniejsze zasoby przedstawicieli młodego pokolenia wymieniono wysoką znajomość nowych technologii i dobrą znajomość języka angielskiego.

Przy okazji badania, zapytaliśmy przedstawicieli działów HR, mających styczność ze studentami Enactus o kompetencje, które wyróżniają ich na tle innych młodych kandydatów. Respondenci wskazali przede wszystkim Wysoką pro aktywność w działaniu, umiejętność pracy w zespole, oraz umiejętność zarządzania projektami. Co więcej ankietowani wskazali te kompetencje jako jedne z najbardziej pożądanych i oczekiwanych od studentów i absolwentów wkraczających na rynek pracy.

| Po więcej ciekawych wniosków przejdź do pełnego raportu z badania |

Kontakt dla mediów:

Sonia Zakrzewska, Junior Project Manager
Dział Rozwoju Talentów i Wizerunku Pracodawcy w BIGRAM
e-mail: sonia.zakrzewska@bigram.pl

Więcej informacji o studentach i absolwentach Enactus: www.enactus.pl
Organizatorzy badania: BIGRAM, Enactus Poland
Realizator Badania: CubeResearch

Globalne spotkania w ramach sieci partnerskich

BIGRAM od kilkunastu lat jest wyłącznym partnerem sieci IIC Partners, zrzeszającej niezależne firmy executive search, i Career Star Group, międzynarodowej sieci dostawców usługi outplacement.

(więcej…)

12. Międzynarodowy Kongres Project Management Institute

Dwunasty raz najlepsi project managerowie ze świata spotkają się w Warszawie!

12. Międzynarodowy Kongres PMI Poland Chapter to wydarzenie bez precedensu w naszej części kontynentu. Tylko tu, podczas dwóch dni prelekcji, spotkać można najlepszych praktyków z całego świata, którzy opowiadają o tym jak obecnie wygląda zarządzenia projektami, jak się zmienia i jak wyglądać będzie w przyszłości. Jeśli swoją karierę wiążesz z zarządzaniem projektami, zarezerwuj swój czas w dniach 27-29 listopada!

Wolontariusze wszystkich oddziałów Project Management Institute (PMI) w Polce pomagają stworzyć to wyjątkowe wydarzenie, podczas którego oprócz prelekcji można będzie skorzystać z okazji do nawiązania nowych relacji w przerwach networkingowych oraz na wieczornej gali. Można będzie także wysłuchać debaty oksfordzkiej między zespołami pod przywództwem dyrektorów zarządzających dużych przedsiębiorstw – Piotra Czarneckiego oraz Aleksandry Gren. Dla tych, którzy chcieliby poruszyć bardziej  konkretne problemy, specjaliści będą moderowali sesje round tables, gdzie można będzie się wymienić się swoimi spostrzeżeniami i poszukać inspiracji do rozwiązania swoich wyzwań projektowych.

W tym roku hasło przewodnie „Drive For Connection – People.Business.Technology” prezentuje z jednej strony ciągłe dążenie do rozwoju pod kątem zarządzania projektami zarówno kierowników projektów, jak i organizacji (DRIVE), ale również potrzebę łączenia i integracji wielu dziedzin wiedzy oraz zespołów w celu podniesienia skuteczności działania (CONNECTION). Podczas tegorocznej edycji chcemy pokazać Państwu w trzech ścieżkach stronę rozwoju kompetencji miękkich (Excellence In Leadership), potrzebę rozumienia specyfiki organizacji (Business And Strategy), ale również chcemy przedstawić różne typu projektów, które aktualnie dotykają wielu organizacji (Digital Transformation).

Trzeciego dnia uczestnicy Kongresu mogą skorzystać z około 50% zniżki na warsztat, prowadzony przez zagranicznych i polskich specjalistów. Więcej informacji o tematach, prowadzących i cenie warsztatów na stronie wydarzenia.

Kongres jest największym wydarzeniem organizowanym przez PMI Poland Chapter, w ubiegłym roku wzięło w nim udział około 400 osób z kilkunastu krajów Europejskich, a mówcami byli specjaliści z Brazylii, USA, Kataru, Niemiec czy Kanady. W tym roku miejscem kongresu jest Sheraton Warsaw Hotel, gdzie odbędzie się także gala, podczas której wręczone zostaną między innymi nagrody za najlepszy polski projekt 2017 roku.

> Rejestracja na kongres <

Wywiad Kompetencyjny – szkolenie

W dniach 27-28.11.2017 r. w naszej siedzibie w Warszawie ekspert BIGRAM  poprowadzi kolejne szkolenie z Wywiadu kompetencyjnego w procesie rekrutacji.

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami i wzięcia udziału! (więcej…)

Nowe tytuły pod patronatem BIGRAM

W ramach współpracy z wydawnictwem MT Biznes prezentujemy  książki, które zostały objęte patronatem przez BIGRAM. Zachęcamy do powiększenia swojej biblioteki biznesowej o poniższe tytuły.

(więcej…)

BIGRAM partnerem “HR na Śniadanie” we Wrocławiu

30 sierpnia we Wrocławiu odbyło się wydarzenie “HR na Śniadanie”, którego BIGRAM był partnerem. Była to jubileuszowa 101 edycja spotkania, która została poświęcona budowaniu zaangażowania, który zajmuje niezmiennie pierwsze miejsca w rankingach wyzwań HR. (więcej…)

Loading...