bigram(at)bigram.pl +48 (22) 646 94 94

JIM CATHCART, 22 listopada 2010 r.

Jim-Cathcart_seminarium22 listopada 2010 r. odbyło się w Warszawie XXXI seminarium z cyklu AUTORYTETY. Spotkanie pt. „Wzrost i skuteczność sprzedaży. Siła relacji z klientem” poprowadził ceniony na całym świecie mówca i ekspert w obszarze sprzedaży Jim Cathcart.

W trakcie seminarium, w którym uczestniczyło blisko trzystu przedstawicieli wiodących polskich i zagranicznych firm, mówca udowadniał m.in. dlaczego w sprzedaży tak ważne jest zaufanie i pielęgnowanie przyjaźni, czy też dlaczego należy unikać roli handlowca ‘naciągacza’, a starać się być dla klienta partnerem biznesowym.

Cathcart wielokrotnie wskazywał wyższość zalet sprzedaży relacyjnej nad transakcyjną –   „Sprzedaż w oparciu o relację jest inna od sprzedaży tradycyjnej ze względy na to, że ta pierwsza kładzie nacisk na rozwój i wzrost wielu obszarów naszego biznesu w dłuższym okresie czasu, a nie tylko na zamknięcie jednej transakcji w danej chwili jak to się dzieje w przypadku sprzedaży tradycyjnej.”

Według Jima celem sprzedaży jest budowanie przyjaźni w biznesie, ale przyjaźnie te powinny być zyskowne. Powszechnie jednak wiadomo, że w biznesie nie kładzie się nacisku na zawieraniu przyjaźni, czy budowanie długotrwałych i opartych na zaufaniu relacji. Większość osób skupia się na zarabianiu pieniędzy. Oczywiście powinniśmy pamiętać o tym, że sprzedaż ma się opłacać. Jeśli tak nie jest nie należy jej kontynuować. „Zysk powinien być jednak efektem ubocznym biznesu, a nie jej celem. – zaznaczył Jim – Celem biznesu jest podnoszenie jakości życia!”

Większość ludzi pracujących w sprzedaży nadal myśli w kategoriach namawiania i perswazji. Jest to jednak dosyć jednostronne i może prowadzić do tego, że klient odrzuci ofertę lub też kupi produkt, ale nie będzie skłonny drugi raz złożyć u nas zamówienia. Jeżeli zaś poziom zaufania jest wysoki to sprzedaż przestaje polegać na perswazji. „Sprzedawca, któremu zależy na zbudowaniu dobrych stosunków z klientem powinien pokazać, że chce rozwiązać jego problemy.” – twierdzi Jim – Nie powinien też od razu przedstawiać oferty, ale starać się wybadać potrzeby i w ten sposób pokazać, że zależy mu na znalezieniu najlepszego rozwiązania.”

Jim Cathcart jest jednym z najlepiej znanych i najczęściej nagradzanych mówców motywacyjnych w zakresie biznesu oraz uznanym międzynarodowym autorytetem w obszarze sprzedaży. W 2010 roku portal Speaking.com zaliczył go do grona 5 najlepszych mówców w dziedzinie sprzedaży i obsługi klienta. Natomiast w 2008 roku został uznany za jedną z legend wsród mówców, a w 2007 roku był wymieniony na liście 100 największych umysłów rozwoju osobistego magazynu „Leadership Excellence”. Jest prezesem Krajowego Stowarzyszenia Mówców (National Speakers Association) i otrzymał nagrodę Cavett’a za całokształt pracy.

W 1977 roku założył Instytutu Cathcarta organizację pomagającą klientom tworzyć i utrzymać Wartościowe Relacje Biznesowe. Efektem jego przeszło trzydziestoletniej pracy badawczej w zakresie funkcjonowania człowieka jest książka pt. „Od żołędzia do dębu”, która stała się światowym bestsellerem. Jako autor 15 książek w tym „Relationship Selling”, Jim Cathcart przez lata wyznaczał trendy w świecie biznesu. Jest czynnym mówcą motywacyjnym, autorem wielu prac, a ponadto trenerem wielu ambitnych przedstawicieli wyższej kadry menedżerskiej.

Współpracował z takimi firmami jak: Abbott Laboratories, Accenture, Canon, Daimler Chrysler, Ford Motor Credit Corp, Honeywell Inc., IBM, Lexus, Motorola Inc., Pfizer – Masters, Sony, Toyota, U.S. Bank, Xerox.

Obecnie prowadzi program telewizyjny w sieci TSTN i planuje wydać kolejną książkę („Relationship Intelligence: It is who knows you that counts”)

W czasie wolnym gra na gitarze, pokonuje motocyklem najbardziej kręte drogi, jakie zdoła odkryć i co najmniej dwa razy w tygodniu biega po górskich szlakach w pobliżu swojego domu. Działa w radzie doradczej Szkoły Biznesu w Pepperdine University i California Lutheran University. Jego przesłania można odnaleźć na stronach iLearningGlobal.tv i TSTN.com.

Comments are closed.

LinkedId